پریسا قیاسی

روانشناس کودک و مشاور فرزندپروری

پریسا قیاسی

روانشناس کودک و مشاور فرزندپروری

پریسا قیاسی
پریسا قیاسی
========
روانشناس و روان درمانگر ویژه کودک
مدرس دوره های فرزندپروری (PMT)
مدیر آموزشی خانه کودک مامیران
========
شماره های تماس:
02144227943 - 02144227944
آدرس خانه کودک مامیران :
تهران، بلوار مرزداران، خیابان سپهر، خیابان زاگرس غربی پلاک 33
========
اینستاگرام : mumiran.ir @
کانال تلگرام : mumiran @
سایت : www.mumiran.ir

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

تحقیقات جدید بر روی تعداد زیادی از کودکان 3 تا 6 ساله نشان داده است که :


کودکانی که قبل از دو سالگی به مهدکودک رفته اند، در سال های بعد کمتر احساس اطمینان می کردند.

اگه شما فرزند خجالتی دارید، حتما با این موقعیت روبرو شدید که کاری را که فرزندتان به راحتی در خانه انجام می دهد، مثلا خواندن یک شعر، در جمع حاضر به انجام آن نیست.

بچه‌های خجالتی، مطمئنا دوست ندارند مرکز توجهات یک جمع باشند. بنابراین شما نباید کاری کنید که ناگهان همه متوجه کودکتان بشوند. این‌که از پسرتان بخواهید جلوی یک جمع که برای نخستین بار آنها را می‌بیند، سنتور بزند یا برای آن‌ها شعر بخواند، کار نادرستی است. اغلب کودکان فقط برای کسانی این کار را می کنند که به آنها اعتماد داشته باشند. این‌که شما به‌طور غیرمنتظره و بدون اطلاع قبلی به فرزندتان، از او چنین کارهایی را بخواهید، باعث سرخوردگی و خجالت کودک میی شود؛ به‌ ویژه در دوران پیش‌دبستانی که زمان ساخته شدن اعتماد به نفس کودک است. 

بد نیست بدانید سخنرانی و اجرا در جمع ترس شماره یک بزرگسالان است، چه برسد به بچه‌ها!




توپ، اسباب بازی خوبی برای آموزش و توسعه مهارت های کودک می باشد. از توپ میتوانید برای افزایش توانایی هایی همچون هدف گیری، پرتاب، تعادل، زمانبندی،برنامه ریزی حرکتی و افزایش توجه و دقت در کودک استفاده نمایید.

 

شما می‌توانید با یکسری بازی‌ها، هم او را سرگرم کنید، هم تجربه نقش‌های اجتماعی مختلف را به او بدهید و هم مهارت‌های اجتماعی و ابراز وجود را در او پرورش دهید. ما در اینجا نمونه‌هایی از این بازی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

با این که هنر همیشه جنبه تفریح جانبی داشته، ‌اما در حقیقت نقشی کلیدی در یادگیری و پیشرفت کودکان دارد. شاید تعجب می کنید اگر بشنوید که مثلاً ‌همین نقاشی کشیدن ساده کودکان باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در آنها، پیشرفت مهارت های ظریف حرکتی، ‌آماده شدن برای یادگیری خواندن و تقویت قدرت تحلیل شان می شود. همین طور موسیقی می تواند به یادگیری ریاضی و توانایی خواندن کمک کند. حرکات ریتمیک باعث سلامت جسمی می شود و هنر نمایش به بالا رفتن دامنه لغات کودکان کمک می کند. هنر همچنین باعث می شود بچه ها احساسات خود را درست کنترل کنند و زندگی اجتماعی بهتری داشته باشند. 

برخی از بچه ها، با کتک زدن و فریاد کشیدن، باعث آزار و ناراحتی می شوند. برای حل این مشکل در کودکان، موارد زیر را در ادامه حتما در نظربگیرید...


شاید از عنوان این مطلب، تعجب کرده باشید ولی می خواهیم در این مطلب توضیح دهیم که چرا خاک و گل یکی از مناسب ترین اسباب بازی ها برای شما و کودک شما هستند. 

برای دریافت روزانه مطالب روانشناسی کودک، می توانید عضو کانال تلگرام ما شوید


   کانال تلگرام               اینستاگرام